vrijdag 29 juni 2012

voor de wind naar Whalsay


2012-06-29 Vrijdag
Het weer verandert hier heel snel. Na de storm van vannacht is het ’s ochtends bijna windstil en mistig. Gelukkig trekt de mist ’s middags op en kunnen we weer eens een stukje zeilen.
We varen voor het eerst de noordkant van Lerwick uit.
De wind is zowaar eens een keer mee. We varen alleen op de fok, het gaat hard genoeg, de stroom staat ook mee!
Er zijn veel kleine rotsjes op de route, dus we moet goed navigeren. Zonder plotter zouden we hier niet durven varen.
We varen ongeveer 10 mijl, naar het eiland Whalsay. We worden met aanleggen geholpen door een enthousiast jongetje.
Hier op het eiland wordt nog veel gezeild. De boten zijn niet echt origineel meer, maar wel lokaal gebouwd van hout en er wordt veel aan gedaan om zo snel mogelijk te zijn in de wedstrijden.

1 opmerking:

  1. Op jullie 'rustdag' (woensdag jl.) zat ik in Leermens (Gr.), waar ik bij Algarve-gangers (op onze laatste vakantie aldaar ontmoet) met een heerlijk glas wijn naar voetballen heb gekeken. Zo'n krab had ik ook wel gelust, het benodigde gereedschap heb ik altijd bij me! Ik ben op de terugweg nog bij jullie langsgeweest (jullie waren er niet), daarna heb ik tante Anneke in Haren met een bezoek vereerd, alvorens via de TT in Assen (gauw wegwezen) en Giethoorn over Ketelbrug en dijk Lelystad-Enkhuizen terug naar Erna te fietsen (totaal 525 km, laatste dag 155 km). Het biertje thuis smaakte wel, zoals jullie plaatjes ook altijd in de smaak vallen. Blijf genieten en ik/wij blijf/ven jullie volgen.
    Groetjes, P&E

    BeantwoordenVerwijderen