de kraanlijn schavielt tegen de mastvoet, Ronald vijlt het blok los en vervangt het door een kleiner blok
zaterdag 3 juli 2010
toch nog een beetje Waddenzee
vrijdag 2 juli 2010
het is heet
In de schaduw is het in dekuip eerst nog wel uit te houden met een breiwerkje, maar op de plek waar onze boot ligt, is 's ochtends geen wind, dus het wordt al spoedig erg heet.
We monteren nog wel de nieuwe hydraulische leidingen en vullen ze met olie, maar daarna is het tijd voor siësta, het is 33 graden in de schaduw. Gelukkig komt er om een uur of 4 wat zeewind.
We monteren nog wel de nieuwe hydraulische leidingen en vullen ze met olie, maar daarna is het tijd voor siësta, het is 33 graden in de schaduw. Gelukkig komt er om een uur of 4 wat zeewind.
donderdag 1 juli 2010
we proberen nog wat zeilen
repeater buiten doet het
woensdag 30 juni 2010
filmpje van Zoutkamp naar Lauwersoog
Hier ook nog het filmpje van onze tocht door de sluis van Zoutkamp en over het Lauwersmeer op you tube
filmpje stuurautomaat
we zijn even thuis en ik heb nu 1 filmpje geupload, over het instellen van de stuur automaat
dinsdag 29 juni 2010
klussen
Ronald vond het koppelstuk van de helmstok weer! Dat hebben we nu wel nodig omdat de hydraulische besturing het al begeven heeft.
Tussen de bedrijven door maakt Ronald oogsplitsen in de landvasten.
Met de rubberboot onder de boot, schroeft Ronald de SB motor los
met de giek en de grootschoot hijsen we de motor aan dek.
Tussen de bedrijven door maakt Ronald oogsplitsen in de landvasten.
Met de rubberboot onder de boot, schroeft Ronald de SB motor los
met de giek en de grootschoot hijsen we de motor aan dek.
maandag 28 juni 2010
Het zat niet mee vandaag
Het begon vanochtend meteen al slecht, we werden gebeld dat mijn vader door een ambulance was opgehaald, hij was buiten bewustzijn geraakt. Gelukkig kon hij 's middags weer naar huis.
Verder besteedden we de ochtend aan het opruimen van de boot. We zijn nog steeds een onderdeel kwijt waarmee we de nood helmstok kunnen bevestigen.
Ik hoopte de film van de te waterlating te monteren, maar daarbij ging van alles mis, dus ik kan weer helemaal opnieuw beginnen.
Ook de repeater van de GPS wil niet functioneren, waarschijnlijk is de kabel die hem verbindt met het ontvang apparaat binnen niet goed?
Wel kregen we gezamenlijk de marifoon geïnstalleerd. Pas na 2 proef gesprekken met de toren van Schiermonnickoog was ons ATIS nummer ook zichtbaar, we hadden eerst alleen de MMSI erin gezet en daarna de ATIS nog niet aangezet. Ronald krijgt de menu's wel te voorschijn, ik druk niet goed of zo. Ik krijg wel de nummers erin, daarvan zijn de lettertjes te klein voor Ronald.
's avonds deden we nog een vervelende ontdekking, de hydraulische leidingen van het stuurwiel zijn gebarsten, dus die moeten vervangen worden door sterkere.
Een monteur op de haven heeft nog even naar onze SB motor gekeken, maar we moeten de leverancier toch maar bellen, want waarschijnlijk is de ontsteking niet goed.
Ik had gelukkig wel even tijd om een quiltje af te maken. Ronald had een foto gemaakt terwijl ik bezig was, maar waarschijnlijk heeft hij die niet goed afgedrukt, want die zat niet in de camera. maar hierbij dan wel het quiltje. Onze boot inclusief netten.
Verder besteedden we de ochtend aan het opruimen van de boot. We zijn nog steeds een onderdeel kwijt waarmee we de nood helmstok kunnen bevestigen.
Ik hoopte de film van de te waterlating te monteren, maar daarbij ging van alles mis, dus ik kan weer helemaal opnieuw beginnen.
Ook de repeater van de GPS wil niet functioneren, waarschijnlijk is de kabel die hem verbindt met het ontvang apparaat binnen niet goed?
Wel kregen we gezamenlijk de marifoon geïnstalleerd. Pas na 2 proef gesprekken met de toren van Schiermonnickoog was ons ATIS nummer ook zichtbaar, we hadden eerst alleen de MMSI erin gezet en daarna de ATIS nog niet aangezet. Ronald krijgt de menu's wel te voorschijn, ik druk niet goed of zo. Ik krijg wel de nummers erin, daarvan zijn de lettertjes te klein voor Ronald.
's avonds deden we nog een vervelende ontdekking, de hydraulische leidingen van het stuurwiel zijn gebarsten, dus die moeten vervangen worden door sterkere.
Een monteur op de haven heeft nog even naar onze SB motor gekeken, maar we moeten de leverancier toch maar bellen, want waarschijnlijk is de ontsteking niet goed.
Ik had gelukkig wel even tijd om een quiltje af te maken. Ronald had een foto gemaakt terwijl ik bezig was, maar waarschijnlijk heeft hij die niet goed afgedrukt, want die zat niet in de camera. maar hierbij dan wel het quiltje. Onze boot inclusief netten.
zondag 27 juni 2010
We hebben gezeild!!!
Abonneren op:
Posts (Atom)