Op 17 april werd Tortuga weer in het water gehesen. Altijd weer spannend. We hadden wat problemen met 1 motor die benzine lekte, maar met een nieuw membraam is het verholpen.
We varen probleemloos naar onze vaste plek.
Ook was het een heel gedoe om de positie in de marifoon te krijgen. Er moest een NMEA kabel van de plotter op aangesloten worden. 8 draadjes waarvan je er maar 2 nodig hebt, maar je moet wel weten welke en dan ook nog geduld hebben, het kan wel een kwartier duren voor de gegevens verwerkt zijn bij een koude start.
We varen probleemloos naar onze vaste plek.
Ook was het een heel gedoe om de positie in de marifoon te krijgen. Er moest een NMEA kabel van de plotter op aangesloten worden. 8 draadjes waarvan je er maar 2 nodig hebt, maar je moet wel weten welke en dan ook nog geduld hebben, het kan wel een kwartier duren voor de gegevens verwerkt zijn bij een koude start.
Op 19 april wordt de mast gezet en op 20 april begint het echte optuig werk.
De fok gaat prima de gleuf van het voorstag in nu hij een nieuwe pees heeft.Ronald moet nog wel even de mast in om de lazyjacks op te hangen.
We kunnen de zwaarden nog steeds samen tillen, dus die komen ook vrij makkelijk weer in de zwaardkasten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten