maandag 26 juli 2010

plannen veranderd

Eigenlijk was het plan dat Ronald een week in Durgerdam zou blijven terwijl ik naar Groningen zou gaan en naar Carolinensiel om quilts op te hangen. Maar toen ik al klaar zat om naar de bus te gaan belde ik mijn vriendin nog even en toen bleek dat ik niet naar Carolinensiel hoefde om op te hangen, alleen voor de opening.
Ronald en ik waren alle twee heel blij dat ik niet van boord hoefde, want Durderdam viel ons nogal tegen. Een leuk hoekje was nu een verboden toegang natuur gebied en het uitzicht aan de ander kant was volgebouwd met enorme flats. Het regnde ook nog, dus alles met elkaar nogal deprimerend.

We zijn toen wat rond gaan zeilen, eerst naar een paar favoriete eilandjes bij Muiderberg. Ook daar was het niet meer leuk. Het eilandje lag vol met boten en had een beetje de sfeer van een zigeuner of hippie kamp. Dus daar wilden we ook niet blijven.
Toen maar tegen de wind gekruist naar de overkant: Uitdam, daar waren we laatst al langs gezeild en daar was het nog landelijk. Het was trouwens stevig kruisen, er stond opeens windkracht 4-5. Gelukkig hadden we al een rif in het grootzeil. De fok hebben we nu voor het eerst ook gedeeltelijk opgerold gebruikt.
Voor sommige andere schepen was dit juist een mooie wind. Een mooi gezicht zo'n 4 master!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten