donderdag 1 augustus 2019

baai van St Aubin

Woensdag 31 juli
Na nog een winderige nacht, wordt het ´s ochtends rustiger wat weer betreft. In de haven breekt nu de onrust los, iedereen wil weer varen.
Om 4 uur waren we al wakker geschrokken door een boot die voor ons uit een box voer, die zat dwars tegen onze nettingbeam en anker. Om 9 uur gaat de motorboot waar we langzij liggen weg.
Wij wachten tot er iets meer ruimte is. Om een uur of 10 wurmen we ons de haven uit.
We maken vast aan een wachtponton buiten de drempel, want het tij is nog niet goed om te varen, maar in ieder geval zitten we niet meer opgesloten achter de drempel.
We moeten nog vrij lang wachten want de haven waar we heen willen is ook alleen met hoogwater in te varen. Ik kijk nog even rond op de pier.
Lokale jachten gaan zeilend naar binnen.
In de loop van de middag komen er steeds meer jachten aan die van St Malo komen, het wordt vol bij de wachtsteiger.
Om 15 uur komt Dave met de fiets.
Hij gaat een stukje meezeilen. Helaas is de wind nu wel erg afgenomen, dus het wordt niet spectaculair. En met harde tegenstroom lukt het niet echt een tochtje te maken. We varen een beetje heen en weer in St Aubins baai, tot het water hoog genoeg is om de haven in te varen.
Het is heel klein, maar het lukt een plekje te vinden aan de kade.
De rest van de avond zijn we druk met lijnen verstellen. Gelukkig komen we niet heel scheef te liggen.