maandag 10 september 2018

Vlissingen

Maandag 10 september
Gisteravond moest ik de laptop opschonen, we hebben zoveel gezien en gefilmd dat hij helemaal vol zat. Zodoende aardig wat stroom gebruikt.
's Ochtends wilde de koelkast niet opstarten, blijkbaar zit er een beveiliging op dat hij stopt met te lage accuspanning. Dat is ons nog niet eerder gebeurd. Toch maar eens walstroom gebruiken nu de avonden langer worden.
Met laagwater vertrekken we van Cadzand, we hebben de vloedstroom nodig om een stukje de Schelde op te varen naar Vlissingen.
We varen eerst een stukje langs de kust van Zeeuws Vlaanderen. Er wordt hier en daar gebouwd, hopelijk gaat het niet zo worden als de Belgische kust.
Voor Breskens steken we over naar Vlissingen, het valt mee met de scheepvaart.
We varen op de fok en 1 motor, want er staat niet veel wind, wel vrij veel golven.
Om een uur of 12 zijn we in de sluis, we gaan het binnenwater op.
We hebben even genoeg zee gezien en het weer wordt er ook niet beter op.
Er is een leuk klein haventje aan het begin van het kanaal door Walcheren.
Het is een aardig eindje lopen naar de stad, maar we moeten naar de Vodafone winkel om de iPad weer op internet te krijgen.
Ook hebben we een boekje nodig over de staande mastroute van hier naar Amsterdam.
En ook weer boodschappen. Helaas vergeet ik een extra harde schijf te kopen.
De boulevard van Vlissingen is mooi. De Schelde ziet er al een stuk woester uit als vanochtend en 's avonds giert de wind door de stagen. We zijn blij dat we niet op zee zijn.