dinsdag 11 september 2018

Middelburg


Dinsdag 11 september
Om 8.40 gaan we door de eerste brug van het kanaal door Walcheren. Dat is maar 6 mijl lang en we gaan de helft, tot Middelburg.
In dat stuk zitten 5 bruggen, maar die gaan allemaal open als je eenmaal op de juiste tijd bij de eerste begonnen bent.Er staat een harde achterlijke wind, maar het gaat prima.
In iets meer dan een uur liggen we vast in het centrum van Middelburg, 
de havenmeester heeft ons een leuk plekje gegeven.
Na de koffie willen we eigenlijk alleen even langs de haven lopen,voordat we gaan inkopen.
Het is een prachtige stad met veel mooie oude gebouwen zoals het stadhuis, diverse kerken en heel veel oude huisjes.
We komen ook langs een Turkse supermarkt, waar ze allerlei lekkere dingen hebben, we hebben al gauw een mandje vol. Bij de kassa komen we er achter dat we geen geld bij ons hebben. Ik loop terug naar de boot, nog best een eind, want de stad is vrij groot.
's Middags gaan we echt naar de andere kant van de stad,eerst de stadswallen bekijken, 
die zijn enorm, met diverse molens. Daar is ook een computerwinkel. Ik heb echt een extra harde schijf nodig, de laptop zit vol met alle filmopnames.
Ook de gewone supermarkt is daar.
Best een beetje moe van al het sjouwen komen we terug bij de boot. Ik zie dat het havenkantoortje open is en daar is een boekenkast. Mijn eReader is er mee opgehouden, dus ik wil wel graag een boek ruilen.
Door mensen die allerlei vragen hebben over onze boot, wordt ik een beetje afgeleid en dan struikel ik over een antiek stoeprandje, AU !, mijn linker ringvinger doet heel erg zeer. Bij de havenmeester koel ik even met water, en later aan boord ook een tijd. Die vinger is 15 jaar geleden eens gebroken geweest, nu voelt het iets minder erg.
Gelukkig ben ik de hele middag zoet met films kopiƫren naar de nieuwe harde schijf.
Ronald heeft eindelijk een nieuw passend heklicht kunnen kopen, dat was al stuk sinds de Solent.
Hij is druk met de montage.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten