dinsdag 21 augustus 2018

Guernsey als een snelle toerist


Dinsdag 21 augustus
's Ochtends brengt Ronald me naar de wal. 
Er is een trap omhoog, waarvandaan je een prachtig uitzicht hebt op de baai.
Ronald durft niet van boord, hij is bang dat de eigenaar van de meerboei zal opduiken.
Daarna is het een oefening in geduld, tot het tij goed is om een stukje naar het noorden te varen.
Ik ga zelfs even in de zon liggen, iets wat ik normaal nooit doe. Ik ben ook niet helemaal lekker, last van mijn darmen.
Om 14.30 kunnen we varen. Eerst op de genua, maar de wind wordt al spoedig dood gevaren door de meelopende stroom.
De hoofdstad St Peterport laten we aan ons voorbij gaan.
We passeren diverse Martello torens, daar stikt het hier van. Er is heel wat geknokt om de eilanden.
Het is best even spannend navigeren tussen rotsjes door met flinke dwars stroom, maar dankzij GPS gaat het goed.
We gaan ten anker aan de noordkant van Guernsey. We hebben zo al een stukje gewonnen met de stroom en kunnen morgen vroeger richting Alderney vertrekken.
De noordkant van Guernsey is heel anders dan de zuidkant, lager en ruiger. Je moet hier niet wezen met N wind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten