donderdag 28 juli 2016

Schiermonnikoog

Donderdag 28 juli
Als ik 's avonds de kajuit uit kijk zie ik tot onze vreugde de Jochanan liggen van Maarten en Marianne.
We roeien er snel naar toe. 
Het blijkt dat ze nog de wal op willen om te eten, dus bieden we ze een lift aan in onze rubberboot. Wachten op laagwater duurt nog wel lang.

Wij maken nog een mooie avondwandeling.
We komen iets te laat terug bij de haven, roeien de haven uit lukt nog wel, maar daarna lopen we vast in de modder. 
Ronald is zo galant de modder in te springen en mij als een prinses in de bijboot te trekken.
Om 5 uur 's ochtends wordt ik wakker van motorgeluiden. Het is weer hoogwater en er is al een komen en gaan van schepen in een prachtige ochtend lucht.
Wij gaan ook al om 7.30 de wal op, dat gaat mooi zonder de modder in te hoeven.
We lopen ons geliefde rondje om de Westplas,
langs de vogelkijkhut en komen tot de conclusie dat we Schiermonnikoog toch het mooiste waddeneiland vinden. Heel rustig en prachtige duinen vlakbij de haven en een groene dijk met kwelders er voor.
We drinken gezellig met Maarten en Marianne koffie, maken nog een wandeling. Bezoeken onze neefjes en nichtje, die weer een jaar gegroeid zijn. En dan is er weer genoeg water om naar de boot te roeien.
Zodra Tortuga loskomt varen we naar Lauwersoog, op twee motoren, er staat geen zuchtje wind.
We gaan recht over de platen en zijn in ¾ uur voor de sluis, net zo snel als de veerboot.
Gelukkig regelen de sluiswachters nu goed in welke volgorde de boten de sluis in mogen, want het is een hele drukte.
Op het meer staat er opeens mooie NW wind en kunnen we zeilend op de fok weer tot rust komen.
Het is mooi weer op ons plekje in Lunegat te komen.

Morgen naar huis, kijken hoe het met mijn ouders gaat en helaas ook naar een begrafenis van een van mijn beste vriendinnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten