maandag 16 juli 2012

Harris Tweed


2012-07-16 Maandag
Tijd om weer eens de bewoonde wereld in te gaan. We hoeven maar 10 mijl te varen naar Tarbert.
Helaas het  meeste recht tegen wind in, zodat we het grootste deel op de motor varen.
We moeten voor het eerst dit jaar een brug onder door, volgens de kaart 20 meter hoog, dus dat moet gaan, maar het is altijd heel eng, mijn hart klopt wel even sneller.
We komen aan in regen, maar er is prima internet! En na de lunch schijnt gelukkig de zon.
De haven is kleiner geworden om ruimte te maken voor een nieuwe veersteiger en parkeerplaats. We liggen vlakbij de veersteiger.
Er is weer van alles te doen, zoals water tanken, benzine tanken en boodschappen doen.
Maar hier is ook de plek om echte Harris tweed te kopen.
Alle Harris tweed wordt nog handmatig thuis geweven! De handelaar moet een half jaar van te voren z’n stoffen bestellen. Een wever doet weken over een rol stof. Er draait een mooie film over het maken van de tweed.
Ik maak mezelf blij met een stuk stof. Nu moet ik van de winter aan het werk om een jasje te maken. Etiketten worden bij geleverd.

1 opmerking:

  1. Da's een mooi bruggetje naar Tarbert. Zo zie je, een goede lunch brengt het zonnetje aan boord. Water, benzine en bier en zo moet je inderdaad zelf tanken, da's onderweg niet anders dan thuis, helaas. En dan ook nog Harris Tweed kopen. Het zegt mij niks, ik dacht eerst dat het een nieuwe rechtsbuiten voor FC Groningen was. Nu weet ik beter. Wat zal dat een mooi jasje worden!
    Groetjes, P&E (hier regent het katten en honden)

    BeantwoordenVerwijderen