donderdag 31 mei 2012

leven aan boord

Ondanks dat het geen ideaal zeilweer is, zijn we toch aan boord. Door te eten en slapen aan boord, merken we tenminste of we nog spullen vergeten zijn.
Ondertussen is er nog van alles te klussen. Ronald soldeerde een nieuw stekkertje aan de Navtex. doordat het snoer nu door de mast gaat, moest de oude er af.
De zeekaarten moeten ook nog uitgezocht.
Ik heb het druk met een nieuwe camera. Ik was nog niet geheel tevreden over de mogelijkheden van de waterdichte camera. Die is wel ideaal onder natte omstandigheden, maar voor anker of droogvallend op het wad of klimmend over vogel eilanden, wil ik meer in kunnen zoomen.


Nu heb ik een camera die dat kan. Voordat het echter allemaal naar behoren werkt, kost even tijd. De beelden moeten natuurlijk wel de computer in en ook nog te combineren zijn met de beelden van de oude camera. Nu dat gaat na een dagje studie. Alle verdere mogelijkheden heb ik nog niet uitgetest.
We vormen een nieuw vogel eiland midden op het Lauwersmeer. Heel rustig, dus tijd om dit soort dingen uit te vogelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten