maandag 25 juli 2011

windkracht 7 tot 8

24 juli, stormachtig
Het werd steeds wilder. ’s Ochtends misten we weer een stootkussen. Omdat we toch even de wal op wilden voor de WC en de was, ging ik meteen maar eens zoeken langs de kust. Ik vond niets op de rotsen, maar toen ik terugliep zag ik opeens aan een tuinhek onze fender hangen.  Aangebeld, ja hoor die hadden ze gevonden. Ik kreeg meteen nog een extra mee, ze hadden een schuur vol.
De start van de Tall Ships race is een dag uitgesteld, te gevaarlijk en niet leuk voor de jonge trainees.
We bleven de hele ochtend in het clubhuis internetten. Maar toen de was klaar was en we honger kregen wilden we toch wel terug naar de boot.
Dat was echt spannend, we moesten hard aan een landvast trekken om de boot dichter bij de steiger te krijgen en dan een sprong, ik ben maar op mijn knieƫn gegaan.
De rest van de dag zijn we lekker aan boord gebleven, het begon ook nog te gieten. De beweging van de boot viel gelukkig mee, we werden niet zeeziek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten