zaterdag 16 juli 2011

Succesvolle dagen in Lerwick

We komen hier toe aan allerlei reparaties en verbeteringen. Gisteren een nieuw spinakerval in de mast gemaakt. Ik had wel bijna Ronald door het blok gehesen, ik lette even niet op hoe hoog hij al was, hij begon al te gillen wegens snijdende stagen in zijn schouder. We hebben nu 6 mm dynema, hopelijk gaat dat beter. Ook de reeflijnen in de giek zijn vervangen en lopen nu door een dubbelblok achter op de giek.
Na wat srtijd met wasmachines die niet wilden starten , is de was aan het eind van de middag toch nog gedaan en zelfs buiten droog geworden.
Vandaag regen, Ronald heeft een mooi nieuw mepal kommetje kunnen kopen en doorgezaagd, dat komt nu onder de lekkende doorvoeringen geplakt.
Toen het even droog werd de wal op, eerst naar de telefoonwinkel, mijn telefoon deed het niet meer. Het bleek dat ik alleen niet wist welke knop voor aanzetten was! Ik ben blij dat hij het weer doet, want die van Ronald bevat niet veel nummers en andere gegevens.
Verder hebben we op zaterdag een mooie set zeekaarten kunnen kopen van de Shetland eilanden en de Orkneys, een officieel kantoor is hier elke dag open. Anders dan in Noorwegen waar je de zeekaarten overal bij de boekwinkel kunt kopen.
Ook hebben we een stel zachte ballen kunnen kopen, we hopen daarmee de schoorsteen op zee te kunnen afdichten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten